Nathalie en Eliza in Zuid-Korea!

Getting Cultural!

Daar was ik weer.

Beetje laat met updaten, maar hadden het druk en ben het vergeten.

Vandaag is de temperatuur geen grapje meer. Ongeveer 32 graden graden, wat gelijk staat aan zweet tot in je bilnaad. Maar wij zijn dapper en gaan gewoon leuke dingen doen.

Na ons vaste ochtend ritueel van een lekker Caramel Machiato, zijn we er helemaal klaar voor om wat historisch cultureel te snuiven. We zijn naar Gwanghwamun square geweest. Hier hebben ze het standbeeld van iemand die het leuk vond om in plaats van letters, tekentjes te gaan gebruiken als alfabet. Zijn naam is King Sejong the Great.

Daarana zijn wij naar Een paleis geweest. Gyeongbokgung palace. Vrij vertaald een mooi en groot paleis. nadat we bij de ingang een mooi toneelstukje hebben gehad van de imperial guards, zijn we naar binnen gegaan om het paleis te bekijken. na een tijdje rond te hebben gelopen zijn we naar het nationale folks museum gegaan. Hier hebben we veel geleerd over het verleden van Seoul. Vooral erg interessant.

Daarna zijn we naar het nationale historie museum gegaan. Hier veel geleerd over het verleden van Korea.

Voor ons vooral veel filmpjes kijken, want verstaan deden we het toch niet.

aan het einde van de dag hebben we lekker gegeten bij een restaurant en hebben we lekker rondgelopen in het Hongdae district.

Untill the next day